Tehtävä
Hankalat asiakaspalvelutilanteet
Hankalat asiakaspalvelutilanteet
Suorituksen vaatimukset
Tilanne 1: Asiakas huomaa sipulia ruoassaan, vaikka hän tilasi annoksen ilman sipulia.
Tilanne 2: Tarjoilija tuo asiakkaalle kahvia, vaikka hän tilasi teetä.
Tilanne 3: Asiakkaan laskussa on virhe.
2. Millaisia hankalia tilanteita sinulle itsellesi on tullut ravintolassa, kun olet ollut asiakas tai asiakaspalvelija? Miten tilanteet hoidettiin? Mikä hankalien tilanteiden hoitamisessa on tärkeää?
3. Sanotaan, että "asiakas on aina oikeassa". Oletko samaa mieltä? Perustele.
Palauttaa tehtävä
Saada arvosana
Tehtävät:
- Videolla tapahtuu monta asiaa, jotka eivät onnistu. Miten tarjoilija hoitaa tilanteet? Mitä hän sanoo ja tekee? Tarkastele myös tarjoilijan kehonkieltä eli sanatonta viestintää. Hoitaako tarjoilija tilanteet mielestäsi hyvin?
Tilanne 1: Asiakas huomaa sipulia ruoassaan, vaikka hän tilasi annoksen ilman sipulia.
Tilanne 2: Tarjoilija tuo asiakkaalle kahvia, vaikka hän tilasi teetä.
Tilanne 3: Asiakkaan laskussa on virhe.
2. Millaisia hankalia tilanteita sinulle itsellesi on tullut ravintolassa, kun olet ollut asiakas tai asiakaspalvelija? Miten tilanteet hoidettiin? Mikä hankalien tilanteiden hoitamisessa on tärkeää?
3. Sanotaan, että "asiakas on aina oikeassa". Oletko samaa mieltä? Perustele.