Ohjeistusta kaikille

Ohjeistusta kaikille

Anita Nordström -
Vastausten määrä: 0

Hei,

olen seurannut jokaisen ryhmän erittäin aktiivista keskustelua tehtävien parissa. Olette hienosti  yhteisöllisesti rakentaneet  teemaan liittyvää tietoperustaa dialogissa.  Olen tarkoituksella taustalla tässä vaiheessa enkä puutu paljoa kirjoittamalla, etten tyrehdytä keskusteluanne. Sitten lopuksi, kun sihteeri on tehnyt yhteenvedon  annan yhteisen palautteen jokaiselle ryhmälle erikseen.Kirjoitan sen avoimesti tänne moodleen, jolloin voi oppia myös toisilta ryhmiltä. Tärkeää on, että sitten kurssin loputtua(12.12 jälkeen) käytte vielä täällä kurssilla lukemassa kommenttejani.

Seurantalomakkeen jokainen täyttää itsenäisesti ja palauttaa minulle s-postiini 12.12 mennessä.Jokaiselle annan sitten paluupostissa henkilökohtaisen palautteen viimeistään joulukuun loppuun mennessä. Arkisto monivalintapelin oikeat vastaukset laitan myös tänne näkyville 12.12 jälkeen, jolloin voi vielä halutessaan tarkistaa, jos jäi jotain epäselvää. Monet  teistä on "kokeen" jo tehneetkin ja se riittää, että saa jonkunlaisen pistemäärän, itse voi sitten tarkistaa oikeat vastaukset myöhemmin ja näin asian oppii hyvin. Näen kyllä kaikkien suoritukset.

 Joillakin on ongelmia sivujen avautumisessa. Verkko-opiskelussa se on joskus todella tuskallista.Tiinalle kiitos, kun selvitit arkistolaitoksen sivun  oikean osoitteen. Ne sivut eivät ole auenneet(sivuja päivitettäessä alkuper. osoitteet voi vaihtua).

Kun haluat ohjausta lähetä pyyntö ohjauspyyntölomakkeella minulle. Olen tehnyt uuden lomakkeen ja se toimii niin, että täytät sen täällä Moodlessa ja sitten vain tallennat ja se tulee suoraan s-postiini.

Verkko opiskelu on varmasti aika uutta monelle. Se ei välttämättä ole helppoa opiskelua. Verkko-opiskelussa saa rakentaa osaamista yhdessä toisten kanssa. Toki saman voisi tehdä ryhmässä lähitapaamisissa. Monet aikuiset kokevat, että opiskelu ei ole niin aikaan ja paikkaan sidottua kun saa olla verkossa toisten kanssa. Teknisiä ongelmia tosin aina voi olla. Opetushallituksen määräys on, että aikuiskoulutuksessa on oltava väh. 2 ov verkossa tapahtuvaa opiskelua. Tällä pyritään siihen, että jokaiselle tulee valmiudet myös verkko-opiskeluun, koska se tulevaisuudessa tulee painottumaan kaikessa opiskelussa. Te tulevina opiskelijoiden ohjaajina joudutte asian kanssa tekemisiin sitten työelämässä kun ohjaatte opiskelijoita, jotka esim. suorittavat lähes koko opiskelun verkkotuettuna, myös työpaikkaohjaajat ovat verkossa silloin mukana.

Hyvää jatkoa työskentelyyn ja viimeisiä pinnistyksiä. Vaikka varmasti jo tämä pimeä vuodenaika väsyttää. Sytytä pieni tuikku, se tuo valoa ja lämpöä!

Terv. Anita