Omnialta saatu opiskelijakäyttäjätili lisätään automaattisesti Omnian Moodle-alustaan
19.5.2022 lähtien kaikki Omnia opiskelijat, joilla on Omnialta saatu sähköpostiosoite (@edu.omnia.fi) lisätään automaattisesti Omnian Moodle-alustaan. Näin opettajien ei tarvitse odottaa opiskelijoiden ensimmäistä kirjautumista Moodleen, jotta käyttäjä voidaan lisätä manuaalisesti Moodle-työtilaan.
Opettajat pystyvät automaattisesti lisäämään opiskelijoita Moodle-työtilaan Wilmasta 13.06.2022 alkaen.
Mikäli Moodle-työtila on luotu tai saatu Wilman kautta, on mahdollista myös lisätä Wilma- opetusryhmästä opiskelijoita samaan Moodle-työtilaan automaattisesti.
Wilma-opetusryhmään opiskelijoiden lisäämisen ohjeet (omniatuki.zendesk.com).
Omnia user accounts will be automatically added to Omnia's Moodle platform
From 19 May 2022, all users provided with an email address from Omnia (@omnia.fi or @edu.omnia.fi) will be automatically added to the Omnia Moodle platform. This way, teachers do not have to wait for the first login of a student or new staff member to Moodle to manually add a user to their Moodle workspace.
Teachers will be able to automatically add students to their Moodle workspace from Wilma from 13.06.2022.
If a Moodle workspace has been created or received via Wilma, it is also possible to automatically add students from a Wilma teaching group to the same Moodle workspace.
Instructions for adding students to a Wilma teaching group (omniatuki.zendesk.com -Finnish).